חוזה שכירות לדירה שמיסים כלולים בתשלומי שכירות

חוזה שכירות

אשר נערך ונחתם ב‏‏יום _______________________

 

בין:     _______________ , ת.ז. _________

            ___________________, ת.ז.__________

(להלן : “המשכיר”)

לבין:   ___________________, ת.ז. _________

            ___________________, ת.ז. ___________

(להלן : “השוכר”)

 

הואיל:     הואיל והמשכיר הינו הבעלים הרשומים ובעלי הזכויות לחזקה ייחודית בדירה  בת ______ חדרים ומרפסת הנמצאת ברחוב ______________________________ אשר כוללת תכולה המפורטת להלן: __________________________ (להלן: “הדירה”).

והואיל:   והמשכיר מעוניין להשכיר והשוכר מעוניין לשכור את הדירה לצורכי מגורים, בשכירות בלתי מוגנת לתקופה של __________חודשים החל ביום _________ וכלה ביום ________, בהתאם לתנאי חוזה זה;

והואיל:   והשוכר מצהיר כי לא שילם דמי מפתח או פרמיה אחרת למשכיר  בגין שכירות הדירה וכי הוא יודע  כי שכירות זו אינה מוגנת על יד חוק הגנת הדייר (נוסח משולב) התשל”ב-1972 וכל חוק אחר אשר יבוא במקומו ו/או בנוסף אליו;

לפיכך הוסכם והותנה בין הצדדים כדלהלן:

  1. השוכר מצהיר  בזאת כי לא שילם למשכיר  דמי מפתח או כל תמורה אחרת עבור הסכמת המשכיר  להשכיר לו את הדירה. כן ידוע לו שביום תחילת השכירות לפי הסכם זה הייתה זכות החזקה בדירה בחזקתה של המשכיר וכי לא היה בה דייר הזכאי לחזקה בדירה ועל כן לא יחולו על הדירה ו/או בקשר אליו ו/או ביחסי השכירות חוקי הגנת הדייר בהתאם לאמור בחוק הגנת הדייר (הוראות שונות) 1968 ובחוק הגנת הדייר (נוסח משולב) תשל”ב1972- וכל חוק אחר אשר יבוא במקומו ו/או בנוסף אליו.
  1. המשכיר משכיר בזה לשוכר והשוכר שוכר בזה מן המשכיר את הדירה לתקופה של ________ חודשים החל ביום ________ וכלה ביום ____________ (להלן: “תקופת השכירות”).
  1. לשוכר תהיה זכות (אופציה) להאריך את תקופת השכירות לתקופה נוספת בת ______. במידה ובכוונת השוכר לממש את האופציה, עליו לפנות למשכיר חודש ימים לפני תום תקופת השכירות ולברר האם ניתן להאריכה.
  1. השוכר מצהיר בזה כי ראה את הדירה, בדק את מצבה ומצאה מתאימה למטרותיו.
  1. השוכר מצהיר כי מטרת השכירות היא לשם מגוריו ומגורי בני משפחתו הקרובים בלבד וכי לא יעביר השכירות בדירה או בכל חלק ממנו לכל אדם אחר, לא ישכיר אותה או חלקה בשכירות משנה ולא יעניק רשות שימוש בה או בחלקה לאיש זולתם, אלא אם כן יקבל את הסכמת המשכיר מראש ובכתב.
  1. בגין השכירות ישלם השוכר למשכיר דמי שכירות בסך השווה _______________ שקלים (סכום במילים ___________ שקלים ) לחודש.
  1. באם תוארך תקופת השכירות, יעלו דמי השכירות בגין תקופת השכירות שמיום ________ וכלה ביום _________ לסך ________ ₪ לחודש.
  1. דמי השכירות ישולמו כל חודש מחודשי השכירות מראש ב-___ לאותו חודש בהמחאה לפקודת המשכיר. במעמד חתימה על החוזה ימסור השוכר למשכיר _______ שיקים.
  1. מוסכם בזאת כי איחור של למעלה מעשרה ימים בתשלום מן התשלומים האמורים בסעיף 6 הנ”ל ייחשב להפרה יסודית של חוזה זה ויזכה את המשכיר בזכות לביטול חוזה זה מבלי לגרוע מזכויותיו האחרות על פי חוזה זה או על פי כל דין.
  1. מוסכם כי המשכיר יישא בהוצאות ארנונה לעירייה, תשלומים עבור מים, גז. השוכר מצידו מתחייב לצרוך כמויות מים סבירות מבלי לחרוג בצורה קיצונית. במידה והוצאות המים החודשיות בתקופת השכירות יעלו על 200 ₪ , המשכיר שומר לעצמו זכות, בהודעה מראש של חודש ימים, לדרוש משוכר תשלום בגין חריגה.
  1. מוסכם כי המשכיר יישא בהוצאות חשמל, טלפון וכיו”ב . הוצאות חשמל יחושבו ע”פ מונה חשמל ששייך לדירה וישולמו לשוכר כל חודש יחד  עם תשלומי השכירות .  בתאריך _________ המונה הינו ____________________ . המשכיר יעביר לידיו של השוכר המחאה פתוחה לפקודת חברת חשמל אשר תהווה פיקדון למקרה של אי תשלום הוצאות חשמל .
  1. מוסכם כי השוכרים לא מחויבים בתשלום ועד הבית. יחד עם זאת, על מנת לשמור על תרבות הדיור וניקיון השטח המשותף, מתחייבים השוכרים לנקות את השטח המשותף (הכולל חדר מדרגות ושטח חצר של הבניין) פעם בשלוש שבועות, בהתאם ללוח תורנויות אשר מוסדר בין דיירי הבניין .
  1. השוכר מתחייב להחזיר את הדירה בתום תקופת השכירות במצבה הנוכחי וכשהדירה מסוידת מחדש, ולתקן על חשבונו כל קלקול, ליקוי או נזק שאירעו לדירה ובכלל זה תיקונים הנובעים מבלאי סביר בדירה. לא ביצע השוכר תיקונים אלו תוך זמן סביר, רשאי המשכיר, לאחר שהודיע על כך לשוכר, להיכנס לדירה ולבצע התיקון בעצמו. השוכר יחזיר למשכיר את עלות התיקון תוך שבעה ימים מקבלת החשבון על כך. למרות האמור, נזקים למבנה הדירה כתוצאה מבלאי סביר יתוקנו על ידי המשכיר ועל חשבונו.
  1. השוכר מתחייב בזה שלא לעשות שינויים כלשהם בדירה ללא הסכמה מראש ובכתב מאת המשכיר ובכלל זה לא להתקין מתקנים המחוברים לקירות, תקרת ו/או רצפת הדירה ללא הסכמת המשכיר מראש ובכתב. כל שינוי או תוספת בדירה, בין שנעשו בהסכמת המשכיר ובין שנעשו ללא הסכמתו, יהיו רכוש המשכיר. מבלי לפגוע באמור לעיל יהיה המשכיר רשאי לדרוש מן השוכר להשיב המצב לקדמותו ועל השוכר יהיה לעשות זאת מיד עם דרישת המשכיר.
  1. המשכיר התקין ארונות מטבח ושיש בדירה והשוכר מתחייב לתחזקם ולשמרם כראוי כמו גם את התכולה המפורטת בתיאור הדירה.
  1. השוכר מתחייב לשפות את המשכיר ולהחזיר לו כל סכום שיידרש לשלם ו/או ישלם לכל אדם בגין מעשים ומחדלים אשר האחריות להם על-פי חוזה זה מוטלת על השוכר, לרבות הוצאות נלוות אחרות, תוך עשרה ימים מקבלת החשבון על כך מהמשכיר. אולם על המשכיר להודיע לשוכר על קבלת הדרישה כאמור תוך 48 שעות מעת קבלת הדרישה על מנת לאפשר לשוכר לשלם את הדרישה במועד ו/או להתגונן בפניה לפי שיקול דעתו.
  1. השוכר יאפשר למשכיר ולנציגיו לבקר בדירה בשעות המקובלות תוך הודעה סבירה מראש, כדי לבדוק אם מתקיימות הוראות חוזה זה וכן כדי להראות את הדירה לשוכרים אחרים לקראת תום תקופת השכירות, לפחות חודש מראש.
  1. בתום תקופת השכירות יפנה השוכר את הדירה ויחזיר את החזקה בה למשכיר כשהיא פנויה מכל אדם וחפץ (למעט תכולת הדירה השייכת למשכיר) וכשהדירה על מתקניה במצב טוב ותקין. לא פינה השוכר את הדירה כאמור, ישלם השוכר למשכיר, סך השוה מאה חמישים שקלים חדשים (150 ₪), עבור כל יום איחור החל מן המועד בו היה עליו לפנות את הדירה, כדמי נזק קבועים ומוערכים מראש, וזאת מבלי לפגוע בזכותו של המשכיר לתבוע את פינוי השוכר מהדירה ו/או כל זכות אחרת.
  1. בתום שלושים יום ממועד סיום תקופת השכירות ומבלי לפגוע בכל זכות של המשכיר זכאי המשכיר בעצמו או ע”י בא כוחו, לתפוס חזקה בלעדית בדירה, להוציא אל מחוץ לדירה את חפצי השוכר מבלי שיהיו אחראים לאובדנם ו/או לכל נזק שיגרם להם ולחייב את השוכר בכל הוצאה אשר תיגרם להם עקב כך. כן יהיה המשכיר רשאי להורות על ניתוק הטלפון, המים, הגז והחשמל בתום שלושים יום ממועד סיום תקופת השכירות.
  1. בכל מקרה בו השוכר יפנה או ינטוש את המושכר ביוזמתו מכל סיבה שהיא, תוך תקופת השכירות מבלי שיקבל את הסכמת המשכיר בכתב לכך יהא השוכר חייב לשלם למשכיר את דמי השכירות וכל יתר התשלומים המגיעים ממנו לפי חוזה שכירות זה עד לתום תקופת השכירות, בהתאם לתנאי חוזה זה.
  1. לשם הבטחת כל התחייבויות השוכר על פי חוזה זה, במעמד חתימה על חוזה ייחתם כתב ערבות על ידי שני ערבים המקובלים על המשכיר (להלן: “כתב ערבות”). המשכיר יהיה זכאי לממש ויעשה שימוש באופן כולל או חלקי בכתב ערבות לכיסוי נזקיו ו/או הפסדיו אם לא יקיים השוכר תנאי או התחייבות יסודיים בחוזה זה. כתב ערבות וההמחאה בגין הוצאות החשמל יוחזרו לידי השוכר כנגד תשלום כל החשבונות החלים על השוכר לפי חוזה זה ובכפוף להחזרת החזקה בדירה לידי המשכיר ולשביעות רצונו.
  1. המשכיר מתחייב בזאת לבטח את הדירה בביטוח מקיף ויישא בתשלומים בגין הביטוח האמור. השוכר רשאי מצידו לבטח את תכולת הדירה ע”פ שיקול דעתו .
  1. סעיפים 2,5,6,8,9,10,11,12,13,14,16,17,20 הנ”ל הנם סעיפים יסודיים לחוזה זה והפרתם תהווה הפרה יסודית של חוזה זה ותזכה את המשכיר בזכות לביטול חוזה זה ובנוסף בפיצויים על מלוא נזקיה, כולל נזקים עקיפים, והכל מבלי לגרוע מזכויותיו האחרות על פי חוזה זה או על פי כל דין.
  1. למשכיר תהיה הזכות לקצר את תקופת השכירות ולבטל את השכירות טרם זמנה בהודעה לשוכר של לפחות שלושה חודשים מראש.
  1. כתובות הצדדים לצורך הסכם זה הן הכתובות המפורטות במבוא להסכם זה וכל הודעה שתשלח למי מן הצדדים בדואר רשום לפי כתובתו הנ”ל תחשב כנמסרה לתעודתה בתום 72 שעות ממועד הפקדתה בבית הדואר.

ולראיה על כל האמור באו הצדדים על החתום:

 

 

 

 

 

_____________________                                                                _____________________

המשכיר                                                                                                     השוכר

דילוג לתוכן